M. J. Lermontov

Lermontova mám moc ráda. Nešokuje, není nijak zvlášť náročný, ale je uvěřitelný.

Nemiluji tě, mučí mě jiná vášeň a jiný žal,

ale tvůj obraz v duší mé i zbaven moci žije dál.

Jinak touží a sní můj duch,

já ale přece vzpomínám:

tak prázdný chrám je stále chrám,

svržené božstvo stále bůh.


 

V něžně modrém přítmí spí pláň širá,

z nočních nebes dýchá majestát.

Nenadálý stesk mi srdce svírá.

Je to lítost? Čekám něco snad?

Ne, nečekám nic už od života,

nelituji toho, co mi vzal.

Odhodit jen toužím všechna pouta,

v klidu spát a zapomenout žal.

Leave a Reply

