Letopisy Narnie

he_is_coming_by_balaa
Čtu je celkem pravidelně. Ne celé, ale útržky. Odmala je mám ráda. Jsou tak čisté, prosvětlené. Já vím tohle nejsou slova, která se používají pro popis příběhů, ale já to tak cítím. Od začátku mi bylo jasné, jsou tam určité náboženské motivy, ale podtupem času, jich tam nacházím čím dál, tím víc. To, že je Aslan syn Císaře za mořem, že je i v našem světě, jen se ho musíme naučit hledat, jsou, myslím, ty náznaky, kterých si všimne téměř každý a napoprvé.

Když nedávno dávali Letopisy v televizi (samozřejmě jsem se musela podívat), docházelo mi toho mnohem víc. Třeba Edmund prohlásil, něco v tom smyslu, že když je nemůže vést Aslan, jsou připraveni následovat Petra.

Tohle nejsou objevy, které by změnily můj názor, ale potvrdilo se mi, že C. S. Lewis byl opravdu úžasný autor. Snad si někdy najdu čas si od něj ještě něco jiného přečíst.

Myslím, že Letopisy jsou přesně ta knížka, kterou by měl mít každý doma. Je to takový ten univerzální příběh, který lze číst jako fantasy bez hlubšího zamyšlení, ale i jako filosofickou knihu o hledání smyslu života.

Mimochodem, obrázek jsem jsem si vypůjčila odsud a myslím, že i jiné práce autorky stojí za shlédnutí.

Leave a Reply

