Pán prstenů: Společenstvo Prstenu

three_is_company_by_peet-d1iow5

Nedávno jsem dočetla první knihu Pána prstenů. Lituji, že jsem si ji nepřečetla dřív. Hodně lidí mě od Tolkiena zrazovalo a já jim věřila. To byla chyba. Není zdaleka tak popisný, jak někteří vyhrožují. Příběh se někdy trochu vleče, ale rozhodně se nedá říct, že by byl nudný. Má myšlenku a lidem s fantazií otevírá dveře do ještě neobjeveného světa. Světa přátelství, hrdinů a naděje.

Když už jsem u těch hrdinů, film se knize moc nepodobá. Na můj vkus tam proteče příliš mnoho krve. Netvrdím, že se v knize nebojuje, ale je to tak nějak … decentnější. Mimochodem hodně mi ve filmu chybí Tom Bombadil, ale to radši nebudu rozpitvávat, bylo by to na hodně dlouhé povídání. A taky mi trochu vadí, jak je zobrazen vztah Aragorna a Arwen. Zdaleka to není nepovedené, ale kniha je opět mnohem jemnější a hezčí. Ty náznaky jsou tááák romantické.

Abych film jen nekritizovala, má skvělou muziku, kulisy, atd.

Zoufat si mohou jen ti, kdo vidí neodvratný konec.

Obrázek jsem si opět vypůjčila z devianart.

Leave a Reply

