Marťan – Andy Weir

Potřebovala jsem zvednout náladu, zalezla jsem do knihovny a neplánovala ji několik dalších hodin opustit. Intuice mě zavedla k regálu s nedávno vrácenými knihami. Nezklamala.

Vybrala jsem si Marťana. Jako matematicko-fyzikální cvok jsem si říkala, že to nebude špatná volba.

Watney je strojař, botanik, astronaut, stmelující člen posádky, vesmírný pirát… (a možná taky trochu Cimrman, uznávám). Ale hlavně je to borec se smyslem pro humor a silnou vůlí přežít.

Sci-Fi, které příliš nefilozofuje ani čtenáře nezdeptá předpovědí ekologické katastrofy. Příjemné čtení pro lidi, kteří jsou unavení sami sebou a svým malým světem.

Nindža-pirát! Pro ty, kdo Marťana nečetli je to trochu výkřik do tmy. No a co? Já ho četla.

Prosím, prosím, jestli nějaký čtenář dočetl ten výplod mé choré mysli až sem, mohl by zanechat komentář s názorem? Na článek, na Marťana nebo třeba na Muskův koncept létání na Mars?

Leave a Reply

